keskiviikko 31. toukokuuta 2017

Viime viikko ei ollut kyllä mun viikkoni. Alkuviikosta tein vispipuuroa ja vaikka levy oli ykkösellä, räiski se sitä puuroa ympäriinsä kiehuessaan. Yksi kohde oli käsivarteni, mihin tuli ihan kunnon palorakkula. En siis ehtinyt riittävän nopeasti viilentämään sitä, koska en halunnut jättää puuroa kesken, kun teki niin lujaa mieleni sitä.
Seuraavaa haaveria en enää muista, mutta viikko huipentui siihen, kun kompastuin tuolla alaoven edessä olevaan betonirappuseen. Taisin kyllä kompastua hameenhelmaan, jos tarkkoja ollaan. Kauppakassissa olleet tavarat lensivät sinnetänne, kun olin polvillani sen rappuritilän päällä. Ensimmäiseksi tarkistettiin, katkesiko kynsiä ja vasta sitten muut vauriot. Oikea sääri on ruvella ja mustelmilla. Siitä olen tyytyväinen, että sen sijaan, että olisin äkkiä katsonut näkikö kukaan, mä keräsin itseni ja tavarat vilkuilematta, minkä jälkeen suoristin selkäni ja jatkoin arvokkaasti matkaa käytävään. Tuossa välitasanteella vilkaisin ikkunasta, minkä verran ulkona liikkui ihmisiä :) Isä olisi sanonut että "kompurasta tulee hyvä hevonen" :)

Ystiksen kanssa käytiin ajelulla Korialle Novitan myymälään. Yritin etsiä lankaa siihen pikkuserkkuni keeppiin. Löysinkin vaaleansinistä puuvilla-bambua ja ostin huivillisen verran sitä. Kotona aloitin huivia, mutta koska olisi pitänyt tehdä kaksinkertaisella langalla, ei siitä tullut nättiä. Tuli siis turha ostos. Kurjaa.
Kotimatkalla poikettiin Matkakeitaassa syömässä - siitä on tullut perinne Korialla käydessä. Ja tulee tehtyä rengasmatka.

Ukkokulta toi meille tässä eräänä päivänä valkosuklaiset Magnum -jäätelöpuikot. Mua odotti yllätys, kun avasin paperin. Mun jädessä oli jäätelön ja kuorutteen välissä tikku pystyssä.


Otettuani tikun pois, mittasin sen leikilläni - se oli 4,5cm pitkä. Laitoin Ingmannille reklamaation, saas nähdä kuuluuko mitään.


Niin ja onhan tässä yhdet sukatkin valmistuneet Ukkokullalle. Arkisukat työkenkiin.



Eilen käytiin Ystikseni kanssa Porvoossa TeeTeen kaupassa katsomassa, saisinko sieltä siihen keeppiin langat. Mulla ei ollut varaa ostaa niitä, minkä takia en ihan tosissani katsellutkaan. Ystis kuitenkin sanoi ottaneensa rahaa mukaan sen takia, että saan ne langat, jos ne löytyy. Ei tuollaisia Ystäviä ole kuin 1/100:sta - ellei sitten 1/1000:sta. Nolottaa, kun saan maksettua ne vasta heinäkuun alussa hänelle..

Niin ja käytiin me Café Helmissä teellä ja herkulla - tällä kertaa se oli kinkkupiirakka. Kurjaa vaan, kun ovat alkaneet keittää tummasta paahdosta kahvin. :( Niinpä jouduttiin siirtymään teehen. Suolaisen jälkeen syötiin vielä porkkanakakun palanen puoliksi. Nam!

Kotiuduttuani tein heti mallitilkun siitä ostetusta langasta ja tämä lanka toimii keepissä :) Huh! Ei tullut lisää hutiostoksia. Täytyy ihan oikeasti alkaa katsoa lankoja myyntiin. Mä hukun noihin kasoihin.

Aloin toissapäivänä tehdä Niina Laitisen Ystävänpäiväsukkia. Fiksu minä alkoi tehdä 3,25mm puikolla ja tein sen aloitusresorin. Toista sukkaa aloittaessani, alkoi kuitenkin vaivata se puikon koko ja tarkistin. %%#¤"%&¤ Olisi pitänyt tarkistaa jo ensimmäiseen sukkaan - se tehdään 3mm puikolla. No, ensimmäinen aloitus meni purkuun
Olen ohjelmoinut itseni niin, että päivisin teen niitä ystävänpäiväsukkia ja iltaisin perussukkia. Kaveri pyysi tekemään kolmet lastensukat ja toki lupasin. Etenkin, kun kaverille tuli alkuvuodesta ongelmia sydämen kanssa ja kutominen aiheuttaa pahoja tykytyksiä. 
Mä en halua edes ajatella, että joutuisin luopumaan kutomisesta - mitä mä sitten tekisin??!!??

Kai se täytyy siirtyä kutomoon.
Mukavaa toukokuun viimeistä päivää ja mukavaa kesäkuun alkua.
Kesälämmöt saisivat pikkuhiljaa tulla, että pääsisi uimaankin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)